söndag 27 januari 2013

En Lång Helg

Ja, man kan verkligen säga att helgen har varit lång. Och nu är jag ganska sliten. Fredag var jag på jobbet klockan 7, och innan jag kom i säng ett dygn senare hann jag allstå med 4 timmars jobb, 2 timmar skola, en timme på terminens Hälsningsgille, öl och burgare på Kalmar Nation, dans på Blekingska Nationen och slutligen hemmafest med bästa kårarna. Då jag är fadder under Novischverksamheten den här terminen har jag ett ganska uppbokat schema, plus skola och jobb förstås. Jag kan i alla fall säga att fredag var fantastiskt roligt, och jag tror novischerna också tyckte det.

Lördag spenderades på kåren tillsammans med mina co-faddrar och några novischer. Då rymden är terminens tema så skulle vi ha rymdfilmsmarathon. I femton timmar (!!!), alltså 18.00 lördag kväll till 9.00 morgonen därpå tittade vi på rymdfilmer och åt tacos. Som ni kanske gissar har jag inte orkat göra så mycket idag. Förutom handlat då jag inköpte mer än 2 kg fläskotlett för 100 kr. Min frys är alltså full med fläskkotlett för tillfället och jag antar att jag borde leta upp recept och ideer så jag kan variera mig lite. Visst att kött och bea är fantastiskt gott, men ändå.

Inga kommentarer: