torsdag 24 januari 2013

2013

Nytt år, ny termin, ny start. Återigen har min blogg dött och återigen tänker jag återuppliva den. Denna gång på svenska. Kanske blir jag mer inspirerad av att skriva på mitt modersmål. Eller kanske inte. Vem vet, jag kanske kör några random inlägg på engelska då och då. Bara för att liva upp det eller variera mig.

Terminstart innebär att schemat för tillfället är fullspäckat. Jag är fadder på kåren, vilket är jätteroligt men tidskrävande. Jag jobbar och jag går i skolan. Skolan har hamnat lite på efterkälken denna vecka i och med nollningsaktiviteter, men får ta tag i det i helgen. Känns bra att man ligger efter redan första veckan...

Vad ska jag skriva om nu då? Hur ska jag kunna känna mig motiverad? Bloggen kommer nog fortsätta handla mycket om mat. Tycker ju om både att stå i köket och att äta, mat är ju en väldigt central del i mitt liv. Denna termin ska jag ge mig själv ännu en kulinarisk utmaning; billig men rolig studentmat ska lagas. Utforska mat från hela världen och använda mig av råvaror jag aldrig använt annars. Jag har ju fått en ny jättefin gryta i julklapp och ser verkligen fram emot att få använda den. Tyvärr är den kvar i Stockholm då den var för tung att få med mig ner. Får försöka lösa det.

Inga kommentarer: