tisdag 29 januari 2013

Redaktionsmöte och mangochutney

På min nation, Blekingska Nationen, är jag aktiv i ett antal olika utskott. Miljöutskottet och tidningen främst, men ibland jobbar jag även bar eller sittning. Idag hade jag min enda lediga dag från nollningen den här vecka och då passade det ju bra med ett redaktionsmöte. Ännu mer passande var att redaktören efterlyste någon som ville skriva för matdelen och till detta kunde jag ju inte tacka nej. Med tanke på alla mina matlagningsprojekt den här terminen så är det ju perfekt. Så ni kan ju räkna med mycket skriverier om mat i framtiden.
Eftersom jag inte hade någon föreläsning på förmiddagen kunde jag laga en rejäl lunch så då blev det mangokyckling med rödlök och oliver. Mangochutney är ett måste i mitt kylskåp då jag använder det som smaksättning i curryn. Och jag lagar ju väldigt mycket curry. Sen brukar jag använda det till lite av varje, så idag när jag insåg att burken var slut kändes det som att jag förlorat en del av mig själv. Säljer dom mangochutney på storpack på Ica tror ni?

Inga kommentarer: