måndag 23 februari 2009

Hemma igen

Jag är hemma från Vermont nu, kom hem i lördags. Skolanj började idag, det var väl sådär kul, kul att träffa kompisar igen men trist med lektioner igen.
Igår var jag i alla fall inne i stan, en av mina gamla fotbollskompisar är här med sin pappa hela veckan så då passade jag på att åka in och träffa henne. Det var jättemysigt, vi gick runt och tittade lite i affärer och så sen tog jag tåget hem igen. Igår var faktist första gången jag åkte in till stan själv, det var ju också lite riskabelt för jag kunde inte ringa min kompis telefon, hon kunde bara ringa mig. Men som tur var gick allt bra och vi hade det kul. Hon kom också ut idag efter skolan. Hon och hennes pappa hade tagit tåget in och så hämtade mamma upp dom vid stationen och sen hämtade dom mig. Fika, skvaller och snack och middag hann vi med innan dom åkte hem igen.

Inga kommentarer: