tisdag 29 januari 2013

Tävlingsmänniska

Igår var det spelkväll på kåren, en av aktiviteterna under nollningen. Förutom en kort omgång "Den Försvunna Diamanten" spelade vi nog världens längsta omgång TP. Från 20.00 till ca 23 satt vi. Till vårt försvar så var frågorna riktigt svåra (och vissa riktigt konstiga). Problemet med spel är att jag är en riktig tävlingsmänniska och spelar man  mot andra tävlingsmänniskor är det lättt att bli hysterisk. Men jag tyckte jag skötte mig ganska bra.

Men sen är det väldigt konstigt, med mig alltså. Vissa saker måste jag vinna till varje pris, vissa saker bryr jag mig inte om alls. Till exempel, under hela nollningsperioden håller vi en tävling där vinnarna avslöjas på fredag och jag har nog aldrig velat vinna så mycket. Eller jo, fotbollsmatchen mot Vasastan kanske. Hursomhelst så är det lite roligt eftersom det verkar som att faddrarna är mer taggade på tävlingen än novischerna. Men jag tror nog att det kommer att ändras de närmaste dagarna.

Inga kommentarer: