lördag 23 maj 2009

tournament

Idag har jag med mitt fotbollslag åkt över Hudson River för att spela i en turnering. Det var jättekul, men också nervöst före, det var ju första turneringen både för mig och halva laget. 1.15 kom lagets målvakts mamma förbi och plockade upp mig, en annan tjej satt redan i bilen, hon hade blvit upplockad innan mig. Efter att plockat upp förarens dotter också satte vi oss i bilen och efter 35 minuter så var vi framme vid en High School där matcherna skulle spelas. Första matcen var kl.3.00 sen hade vi tre matcher efter men med jämna mellanrum emellan. Dom två första matcherna slutade båda 0-o, och vi spelade jättebra. Alla lagen som var där är division 1 lag, vi spelar i division 3. Under den andra matchen fick jag ett slag över näsan, det gjorde fruktansvärt ont. Den är fortfarande alldeles öm, och klockan är 11.47. det var inte med flit, det märktes så jag blev inte arg.

Den tredje matchen var OK, domaren var ganska dålig och det andra laget spelade ganska fult. Den matchen blev 1-1, vi tog ledningen halvvägs in i matchen, och sen hade vi press på dom nästan hela matchen. Men eftersom dom spelade så fult blev vi nog jättefrustrerade och tappade fokus. Då passade dom på att reducera. När det var tio sekunder kvar. Snacka om irriterande. 
Fjärde matcen var en katastrof. Dom första fem minuterna spelade våra motståndare grymt bra, vi var helt utspelade, och dom spelade schysst. Sen slog dom plötsligt om och blev jättevåldsamma. Jag tror att vår målvakt åkte i backen minst tre gånger pga av att deras spelare hade sprungit in i henna, då hon redan hade hållt bollen i händerna och dom hade gott om tid och stanna. Flera andra av tjejerna i mitt lag fick nägra ritkigt fula tacklingar över sig, och en eller två skadade sig så dom behövde gå av planen ett tag. Dom gjorde mål på en hörna, kanske 22 min in i matchen. Matcherna är 30 min långa och ska jag vara helt ärlig är jag förvånad vi inte förlorade med mer.

Hur som helst så är vi nog alla ganska nöjda med vad vi gjorde idag. Förutom sista matchen så spelade vi riktigt bra, och dessutom har vi svenska gäster i huset som var publik idag, så det var extra kul. 

Inga kommentarer: