onsdag 3 december 2008

Historik

3 augusti ca 11:45 nånting landade planet på New Arks flygplats i New Jersey. Där hämtade min låtsaspappa on min lillasyster upp mig, min lillebror och min mamma för att sen köra oss till vårt nya hem i Dobbs Ferry, New York. Idag är det 21:57 när jag skriver detta den 3:e december. I fyra månader har jag nu bott 45 minuter med tåg från världens coolaste cityliv. Man kan nog säga att mitt liv har förändrats sen jag kom hit. Den 3:e september skulle skolan börja, det betydde att jag och Rasmus hade exakt en månad på oss att vänja oss vid det nya landet. Under den månaden var vi mer turister än New York bor, vi åkte in till stan för att shoppa eller slappa i Central park, vi åkte till Bronx Zoo och tittade på djur och vi åkte ut på Long Island för att kolla stränderna.

Helgen innan skolan började var det fotbollsintagning (soccer tryouts) vilket både jag och Rasmus deltog i. Det var första gången jag pratade med tjejer i min egen ålder som bodde här sen jag kom hit, vilket var en otrolig lättnad. Tyvärr så klarade jag mig bara till JV-teamet alltså skolans "B-lag". Detta var en "fruktansvärd" nyhet för mig, när coachen berättade fick jag kämpa för att hålla tillbaka tårarna. Men men, allt gick bra i slutändan. När jag väl började skolan så kände jag redan några och alla var otroligt trevliga och öppna och hjälpte mig när jag behövde hjälp. Innan en vecka hade gått visste nog hela skolan vilka vi var, man hittade flera nya friendsrequest på Facebook hela tiden. Rasmus blev dessutom känd som den snygga svensken som både hade snygg klädstil och var bra på fotboll. Nu har jag kommit lite längre och
har hittat ett kompisgäng jag trivs med, en kille jag gillar och
skolan går otroligt bra.



















Tänkte även köra med "Dagens Outfit" så om jag inte har nått att skriva om kan jag alltid ladda upp en bild. Den första Dagens outfit är:
Linne: Weekday
Cardigan: Urban Outfitters (snodde den från Rasmus idag, han blev skitsur xD)
Hörlurar: Skullcandy
Kjol: Abercrombie & Fitch
Skärp: Abercrombie & Fitch
Strumpbyxor: DKNY
Benvärmare: Nordtroms (Nordströms)

Inga kommentarer: