onsdag 24 december 2008

Julafton

Jag tänkte bara säga att jag är hemma i Sverige nu.

Idag var det julafton. Allt var jättemysigt, vaknade tidigt och då fick jag en ledtråd om vart min morgonjulkapp låg.

"Ibland hettar det till
det vet vi alla
vad blir det idag?
En fralla eller bara bomfaderalla"

Detta skrev min låtsasmamma igår kväll kl. 12.00 typ. Julklappen låg i ugnen, hittade den direkt ;)

Halv tre kom Farmor och hennes man, min yngre farbror och min äldre farbror med familj som också hade tagit med sig min kusins morbror. Kl. tre tittade vi på Kalle Anka såklart, sen var det middag och sen julklappar. Tomtarna som kom var mina småsyskon eftersom farmor hade glömt tomtedräkten. dom såg ut som hippietomtar eftersom dom inte hade några riktiga tomtekläder. Fick vad jag önskade mig, lite kläder, Xbox live, ansiktsrengöring och presentkort. Jag tycker att jag hade en jättemysig julafton.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej filippa:) nu har jag hittat din blogg! kolla in min om du vill sötis! vi måste träfafs nu innan du åker tillbaka

Filippa sa...

åkte tillbaka igår tyvärr :/ jag trodde jag skulle åka den 3e, men fredan fick min pappa ett sms om att planet skulle gå om en o en halv timme typ så vi fick kasta oss in i bilen till arlanda xD
hursomhelst kommer jag vara hemma lite i april, vi kan ses då, och bara så du vet e du jättevälkommen att bo här om du skulle vilja åka till NY något :)