söndag 7 december 2008

helg

den här helgen har varit så himla kul. När vi slutade skolan i fredags så gick vi hem till Jess. Vi hängde mest bara, snackade, spelade lite Rock Band och tittade på skumma musikvideor på YouTube. För att spara pengar nu i julrushen så åt vi inte ute för en gångs skull, utan vi åt lite Macaroni and cheese. bland det bästa att vara 16 år i New York är att dina äldre kompisar kan köra. Jess's pojkvän, Blake, är sjutton och 91:a (tror jag i alla fall) och kör, vilker är otroligt smidigt när man bor i ett samhälle som Dobbs Ferry. Med ingen vidare busstrafik och ens bästa kompisar bor på andra sidan "byn" så är det ganska skönt att ha Blake som granne. Särskilt på kvällen, när man ska hem. Det finns ju inga trottoarer, och med alla svängar på min gata och när det är kolmörkt är det ganska skönt att slippa gå uppför backen med risk att bli ihjälkörd.

På lördagen så hämtade Blake upp mig. Tydligen så backade han in i en stolpe på vägen men men det syntes varken spår av det på bilen eller på stolpen så jag antar att det inte var så farligt. Enligt Quinn var det enda som hände att bilen blev lite renare. Hur som helst sattejag mig i bilen och efter att ha plockat upp Matt åkte vi till kinabufféen. alla ni som nånsin varit på en sådan vet att man näst intill äter ihjäl sig på ett sånt ställe. Efter maten blev det hem till Jess igen och så spelade Halo på Xbox live, vilket jag var skitdålig på för den delen, varenda gång jag dödade någon ropade jag "Yeah, I killed someone!" och då fick jag hejarop och applåder. Så dålig var jag.

Efter Halo tittade vi på "The Lion King". Som ni alla vet är detta en mycket bra film men också en mycket sorglig film. Jag vet inte exakt hur många gånger det rann tårar ner för mina kinder. Efter denna otroliga film var det dags för en annan bra film. Samma dag hade vi nämligen köpt "The dark Knight" och den tittade vi på, den filmen e ju helt fantastisk också, the Joker är så himla bra! Sen åkte jag hem (blake skjutsade mig såklart) och den första riktiga snön kom! Jag kom hem till en orolig farmor som undrade var min lillebror hade tagit vägen. En timme senare kom han hem, lite förvirrad och undrade varför jag var arg på honom. Han hade tydligen glömt att han sa kl 8 pm så han kom hem kl. 1 am istället.

Inga kommentarer: