söndag 4 januari 2009

Arlanda

Fredag den 2:a januari
Nån gång på morgonen kom min lillasyster Hanna in tillsammans med min lillebror Kalle in på mitt rum. Jag kommer inte ihåg riktigt vad dom gjorde där inne, det ända jag minns är att Kalle öppnade min byrålåda så hastigt att han ramlade. För efter det somnade jag om igen. Runt nio halv tio kom min låtsasmamma in: "Jag har fått ett SMS här om att ert plan går idag, inte imorrn. Planet lyfter 10.40" Det var alldeles för tidigt på morgonen för mig att fatta. Gick planet idag? Det är ju sjukt, det kan det inte göra! Vi började surfa runt på datorn efter information. Pappa kom hem och fick reda på hur det stog till. Det enda han sa var: "Gå upp och klä på er, åker vi nu hinner ni. Packa ingenting" Så det gjorde vi. Med ingen packning förutom handbagage åkte vi till Arlanda i en högst olaglig hastiget. Nu vet jag hur snabbt tyskarna åker. Vår låtsasmamma checkade in oss via nätet. Vär framme på flyplatsen tog vi tag i en tjej med gul väst. Vi förklarade situationen och med henne i täten började vi springa igenom flyplatsen. Vi fick våra Boardingcards, sprang igenom säkerhetskontrollen ock kutade till vår gate. På något mirakulöst sätt hann vi i tid. Sen väntade bara åtta timmar flygtid som gick hyfsat fort och alla kontroller på andra sidan klarade vi galant.

Inga kommentarer: