söndag 4 januari 2009

Nyår

Jag orkar inte skriva så noggrant om resten av händelserna på lovet, förutom en grej. Fredagens händelse, men den får ett eget inlägg.

Nyår: ca kl. 11.50 mötte jag Rasmus på Rådhusets tunnelbanestation. Därifrån gick vi till vår moster för att äta lunch. Vi träffade vår morbrot Johan redan i trappuppgången, han sa åt oss att gå inoch skrämma vår moster Sussi. Vilket vi gjorde, men inte med avsikt. Han sa åt oss att kliva in, vilket vi gjorde och när vi hejade på Sussi i köket hoppade hon till. Dom bjöd på korvpasta typ med god limesås. Till och med rasmus åt lite grönsaker. Vi lekte också vilt med våra små kusiner. Att en sån liten kille kan ha så grymt mycket energi är helt sjukt.

Efter det gick jag och mötte Carro B igen. Hade ju glömt att ge hennes julklapp på måndagen, men tyvärr så hade jag glömt den den här gången också. Vi åkte till Odenplan där vi strosade runt lite på Åhlens och satt inne på Burger King.

Kvällen spenderade vi hos några grannar och familjevänner. Pappa grillade (eller stekte han?) kött och så åt vi hasselbackspotatis. Vi tittade på Notting Hill också, den gick på TV. Fyrverkerierna var ovanligt dåligt timade iår. Vi hade riktigt bra raketer, men när det bara var vi och några till så blir ju inte effekten så stor ändå. Sen spelade vi Singstar, mitt lag vann hela tiden, Rasmus var sämst.

Nyårsdagen: Bara slapp, vi tittade på film, spelade TP och tittade på TV igen typ. Jag och min låtsasmamma var bäst på TP, vi vann.

Inga kommentarer: