onsdag 29 april 2009

avokado

Står och väntar på att  maten ska bli klar. Har fotbollsträning om en timme.

Överlevde ännu en skoldag, det var tur. Lukas kom faktist till Engelskan idag, han brukar nästan alltid försova sig, men nu har han (nästan) varit i tid två dagar i rad. Jippie! Då blir engelskan mycket roligare, även fast vi inte sitter bredvid varandra.

Till lunchen åt jag sallad, i den salladen låg världens mest äckliga avokado. Jag trodde faktist inte avokado kunde var äckligt, men jag hade tydligen fel. Jag menar, avokado är den godaste frukt/grönsak var det nu är någonsin, man räknar ju med att den ska var sådär god och mjuk så att den nästan smälter i munnen. Men icke. Denna var så hård och torr att jag kunde inte trycke ner min plastgaffel genom köttet på den. Riktig besviken blev jag på min lunch. 

Nej, nu ska jag nog gå och byta om. 

Inga kommentarer: