onsdag 1 april 2009

Onsdag.

Onsdag idag dårå. Idag efter skolan skulle jag ha min första gitarrlektion. Jag har fått åtta lektioner av mamma i födelsedagspresent och idag var det dags för första. Efter att ha gjort mig i ordning gick jag hemifrån lite senare än vad jag borde ha gjort, med en väska på axeln och ett gitarrfodral i handen. Efter ett tag hade jag väslan på ena axeln och gitarren på andra. Det var inte tungt, men lite klumpigt. Så när jag gick där på Broadway såg jag plötligt en likadan bil som vår. Bilen stannad också framför. Självklart var det vår bil. Mamma hade sett mig gå hemifrån och hade fått dåligt samvete för att jag skulle släpa allt till skolan själv så hon körde ikapp mig och så fick jag skjuts i skolan. Efter en vanlig skoldag hämtade jag gitarren som jag hade lämnat inne i min engelskalärares rum eftersom jag inte orkat släpa på den hela dagen. På vägen ut träffade jag Niet, en seniorkompis till mig och vi gick och fikade på Bò café tills min lektion började. En halvtimme senare gick jag därifrån, kanske inte bättre på gitarr, men tips om hur man kan bli det. Sen gick jag hem, gjorde klart alla läxor, åt middag oc spelade Oblivion ända fram till kl. 8 ungefär och då kom Lukas och så myste vi uppe på mitt rum.

Inga kommentarer: