tisdag 31 mars 2009

hinna ikapp

OJOJOJOj, nu har jag inte skrivit på länge, men det har hänt så mycket de senaste dagarna. Jag kan väl försöka beskriva det nu då:

Formal
Junior Formal är 11th grade motsvarighet på senior prom, men bara för att det inte är THE prom tar folk inte i på allvar. Folk började prata om det redan i januari och den 26:e mars var det dags. Mitt kompisgäng kände att limousin och partybussar var onödigt, så vi körde dit. Som ni kankse förstår så hade alla andra limos eller bussar (i alla fall nästan alla) och jag vet inte hur mycket pengar som har lagts ner. Folk gick till salonger för att få håret och sminket fixat, men eftersom min mamma är proffs på håruppsttäningar nöjde jag mig med en svinrygg a la moder. Sminket fixade jag själv och klänning hade jag redan. Jag valde att använda en svart klänning jag redan hade eftersom den är så extremt fin, men jag hade nya accesoarer och nya skor.

Mamma skjutsade mig he till Jess där hon var i full gång i att göra sig i ordning. Halva hennes släkt var också där kändes det som och det chattrades och skrattades och togs foton som det bara kan göras i en italiensk familj. Efter ett tag kom Quinn dit också, min date för kvällen (jag och Quinn hade redan bestämt att vi skulle gå innan jag blev tillsammans med Lukas) och efter ännu ett tag var vi på väg. Stället vi skulle vara på var redan fullt med snygga tonåringar och sen var det mingel, middag, dans till dålig musik sen åkte vi hem. På vägen hem lämnade dom av mig hos Lukas så jag fick se honom lite men senare på kvällen körde han hem mig till Jess igen. Hemma hos dom satt vi uppe och pratade hela natten (fram till kl. 6), ni kan ju gissa vilet vrak jag var dagen efter i skolan.














Resten av helgen har jag mest sovit mig igenom, och på min vakna tid har jag mest träffat Lukas.

Inga kommentarer: