tisdag 10 mars 2009

Rivertown Rebels

Mina ben gör ont och rumpan bränner. Japp, jag har träningsvärk. Grov träningsvärk. Min första fotbollsträning med mitt nya klubblag var igår. Det var jättekul, men JÄTTEJOBBIGT. Skolans fotbollssäsong slutade ju i slutet på hösten/början på vintern och sen dess har jag slutat träna regelbundet. Ska jag vara helt ärlig har det knappt varit några tränigspass alls för mig. Det betyder att jag är i extremt dålig form så jag måste se till att jobba upp konditionen så fort jag kan.

Som sagt, det var kul igår. Jag känner mig att jag, även fast konditionen är dålig, är i alla fall på samma tekniska stadium som dom andra tjejerna. Dessutom känner jag redan ganska många i laget och det är sju nya tjejer den här säsongen så jag behöver inte känna mig dum. Första träningsmatchen är på lördag så imorgon tänker jag gå ut och jogga för att försöka komma bättre iform.

Inga kommentarer: