söndag 22 mars 2009

Söndag

Söndag började sådär lagom bra med att jag mådde illa, usch, tanken på frukost var jag inte sugen på men jag tvingade i mig lite yogurt och flingor. Redan halv elva skulle vi få besök av ett par grannar så fem över halv elva satt vi runt bordet och drack lemonad och åt mockarutor (kallas också kärleksmums). Kakorna var goda, men som sagt, mat var jag inte så sugen på den här morgonen. Efter fikat gick jag upp i sängen och slappade, sen flyttade jag till soffan och slappade. Och spelade Oblivion lite grann, har jag sagt att jag är sjukt beroende av Oblivion. Eller jag var, det är bättre nu.

Klockan sex hade vi så kallad "fördrink" en söndagstradition vi håller i vår familj innan middan. Sen blev det värsta lyxmiddagen med grillad lax, pressad potatis, grillade grönsaker och sockerårtor. Som tur var hade mitt illamående gått över runt klockan 2-3 tidigare den dagen.

Klockan åtta halv nio kom Lukas över. Vi gick på rundvisning i huset och han hälsade på min familj, sen gick vi upp på mitt rum och myste. 

Inga kommentarer: