måndag 9 mars 2009

Broadway

Igår var jag på in första Broadwaymusikal. Redan klockan elva åkte vi in till stan för att äta lunch innan men eftersom jag vaknade strax efter tio fick jag väldigt bråttom med att epilera benen, dusha, städa rummet och klä på mig. Frukost hann jag inte med. Efter att vi hade lämnat Dobbs Ferry strax efter elva så anlände vi till parkeringsgaraget på 42nd street strax innan tolv. Vi lunchade på Breeze, ett asiatiskt ställe på 9th avenue i Hell´s Kitchen området och efter det gick vi för att hämta ut biljetterna. Efter det tog vi en fika på Starbucks (eftersom det är typ det enda stället du kan få en latte på och sitta ner samtidigt) och sedan drog vi vidare till Virgin vid Times Square. Virgin ska stänga (NEEEEEJJJ!!!) så dom hade en jättestor utförsäljningsrea (vilket var bra i alla fall :P) och tjugo minuter senare lämnade jag affären en Coldplay-skiva rikare. Sen var det dags. Billy Elliot! Japp, det var BIlly Elliot vi skulle se. För er som inte vet som hanldar det om en familj under kolminestrejken i Storbrittanien. Billys pappa vill att Billy ska boxas men Billy upptäcker ballet och vill såklart dansa. Det är Elton John som har skrivit musiken förresten. Efter en massa skratt och nästan några tårar lämnade jag lokalen ca 2.5 timmar senare otroligt imponerad och glad. 

Inga kommentarer: