måndag 23 mars 2009

Måndag och halvdag och pojkvän

Idag har både varit en otrolig dag på alla sätt och vis men också lite jobbig. Dagen började med att jag kom en minut sent till Creative Writing, och självklart kunde jag inte bara smyga in.  Sladden till mina hörlurar fastnade i dörrhandtaget på utsidan av dörren, så när dörren stängdes satt jag fast i dörren. Alla märkte att jag kom in. Vi hade bara halvdag idag igen, vilket betyder bara tjugo minuters lektioner! När lektionen var slut så gick jag och kramades med min härliga pojkvän (japp, jag har pojkvän nu, ni kan ju gissa vem det är ;). 

Sen var det matte, sådär lagom roligt. Efter matten hade jag gym, vilket gick till såhär: Filippa går in i gympasalen, ser Ruhi och Racheal sitta och prata om vår caféläsning i lördags, går och sätter sig bredvid dom.
"Hey, guys, whatsup?" Frågar filippa
"Ey Filippa, we´re talking about Bó Café. Were you there?" Frågar Racheal "Who was there by the way"
"It was me, toby, Danny and Ruhi" Svarade jag. "And Lukas and Nick were there and watched"
Då frågar Ruhi:"Oh yeah, are you two dating?"
"we wasn't dating at that time, but we are now" Där fick ni svaret på frågan förut om ni inte hade listat ut det. Sen kom Jess in, hon var lite upprörd för att jag inte hade berättat tidigare, men annars verkade hon vara glad. Vilket var skönt. Sen var det engelska, kortisunch (man äter inte lunch, det är mer som en rast) och jag passade på att pussa lite på lukas ;) sen var det kemiquiz som jag fick 90% på! Efter kemin hade jag en kort academic study och sen var det dags för det svåra. Berätta för Quinn. Vad jag har förstått är Quinn intresserad av mig (kan man säga så?) så jag tog tag i honom, berättade hur det stod till men att jag ändå såg fram emot att få till Formal med honom. Jag tror att han tog det bra. Sen var det bara historia kvar, och skoldagen var över!

Resten av dagen gick åt till att: Mysa med lukas. Gå på utveklingssamtal. Träffa mormor och bengt på Bó Café med mamma och olivia för att äta lunch. Åka hem. Mysa mer med lukas. Äta middag. Spela fotboll. Duscha. Prata med Lukas via telefon. Skriva blogg. 

4 kommentarer:

Anonym sa...

haha jag hade faktiskt redan listat ut att ni vat tsm ;) (a)
& snart får du vara me oss, bara 10 dagar kvar :D <33333333

Filippa sa...

hehe, men det var inte förrän i lördags som vi var officiellt pojkvän/flickvän :P
japp, det är sjukt snart och jag längtar som galet, på kemin ska vi göra glass på nån av dom dagarna och min lärare sa att ni kanske kunde vara med!
<333

Anonym sa...

omg gud va gulligt :D
berätta allt om pojken!

Anonym sa...

jag kan se in i framtiden ;)höhö men faktisk såg jag de på fb, vi måste få träffa hnm :)

Jaaaa fan vad roligt det kommer bli :D aaw fan vad gulligt, jag kan hjälpa till att äta upp glassen (a) hihi. Ne men de blir kul att få se din skola. saknar dig! <3