fredag 20 mars 2009

Dr Seuss+Fredag

Idag, den 20:e mars, är det sagt att det är första vårdagen på året. Det är tydligen nån sorts statistik grej. Men, att det var vår idag, det hade man väldigt svårt att tro när man tittade ut genom förnstret. Stora, vita snöflingor rasar ner från himlen, det var så mycket att man nästan blev yr när man tittade på snöfallet. Vilket är väldigt konstigt för i en, två, tre veckor nu har vi haft värsta vårvädret. Hur som helst. Klockan 13 över åtta kom Lukas och plockade upp mig och så körde vi till skolan. Jag och Lukas har 2:a period tillsammans, Creative Writing alltså. Vi trodde att vi var sena, men när vi klev in i byggnaden hade bara första klockan ringt, så vi hade gott om tid. Sen var det vanlig skola, inget särskilt. Matte, spanska, engelska, lunch. Vid lunch hade det slutat snöa helt och solen var framme. Plötsligt var det vår igen. Så efter en pizzaslice så hade jag dubbeltimme kemi och historia, sen var skoldagen slut.

Efter skolan plockade Lukas upp mig, vi åkte till Starbuck och sen hem till honom. Det var första gången jagvar hemma hos honom, han har två jättesöta husdjur! En hund, Peaches, och en katt, Tommy. 1½-2 timmar går snabbt, och runt kl sex så åkte jag och mötte mamma, mormor, olivia och Rasmus på en italienks resturang nere i Dobbs.

Efter middagen var det dags för Seussical the Musical. Föreställningen bygger på en massa barnböcker skrivna av en känd amerikanks författare. Det var han som skrev "How the Grinch Stole Christmas" och han har också skrivit böcker som "Green eggs and Hem" och "The Cat in the Hat". jag vet inte hur kända dom är i Sverige men jag vet att jag läste en av dom böckernai i lågstadiet nån gång. Musikalen var i alla fall jättebra, den var uppsatt av elever med hjälp av lärare och många av deltagarna kännner jag, vilket gör det extra roligt. Synd att vår elektronik inte är i klass med Broadway, även fast skådespelarnas ambition och glädje var det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vem är Lukas? :D <3

Filippa sa...

en kille bara, eller bara bara, en kille jag tycker väldigt väldigt mycket om!