fredag 15 februari 2013

Fasta

I tisdags var det Fettisdagen vilket kickar igång årets fasta som leder ända fram till påska. Vi i Sverige  lägger ingen större vikt på fastan utan fokuserar snarare på semlorna som ska ätas. Att Fettisdagen ens har nånting med fasta att göra är nog ett okänt faktum hos de yngre generationerna. Precis som resten kommer inte heller jag att fasta, men jag har avlagt ett annat löfte. Veckan innan påsk (då fastan tar slut) har jag mitterminstenta. Istället för att avstå mat i 40 dagar ska jag undvika prokrastinering och lättja och lägga all energi på att plugga. Och om inte skolboken är uppslagen ska jag läsa romaner, tidingar eller allmänt förkovra mig inom det kreativa och litterära. Jag ska även ta upp min träning. Min träningspartner har varit sjuk så det har blivit lite dåligt med träning på sista tiden. För att sammanfatta kan man säga att mindre tid ska spenderas framför en skärm, vare sig det är en dator, TV eller mobil.

Och om ni undrar om jag åt några semlor i tisdags? Svaret är nej.

Inga kommentarer: