lördag 23 februari 2013

Lugn Fredag

När man inte har föreläsningar på fredagar börjar helgen extra tidigt. Det är ju verkligen inte fel, men samtidigt så blir man lite vilsen. Fredag känns som lördag och på lördagen får jag panik för det känns som om helgen snart är slut även om jag vet att det egentligen bara är lördag.
Igår gjorde jag egentligen ingenting. Jag spenderade eftermiddagen i soffan tillsamman med Harper Lee's "To Kill a Mockingbird" och te. Bästa valet på hela veckan. Tänk att det kan vara så skönt att bara sitta och läsa. Kvällen spenderades sen med vänner och sushi. Ett sushiställe här i stan, Rå Epok, gör så otroligt god sushi att jag skulle kunna äta där varje dag om plånboken skulle tillåta. Det fantastiska var att vi inte gjorde nånting. Bara pratade. Det är ofta sån hets att när man ses så ska man vara så hurtig och duktig och påhittig. Men att bara sitta, det gör man inte. Men tänk så skönt det är.

Inga kommentarer: