onsdag 6 februari 2013

My New Obsession

De som känner mig vet att jag är en serienörd. Alltså TV-serier. Netflix har gjort denna hobby ännu mer nårbar och när man väl hittar en serie man gillar är det lätt att bli fast. Min nya obsession än Veronica Mars. Det som charmar mig är först och främst hon, Veronica, protagonist och titelroll. Hon är självständig, driven, klipsk och kvicktänkt. Och otroligt kaxig och sarkastisk. Även tidsperioden lockar, denna serie är från tidigt 2000-tal, delar av 90-talet lever kvar men man märker ändå hur nära i tiden det ligger. Att Veronicas MacBook ser precis ut som min fast tjockare är bara en liten grej som man lägger märke till. Och flipp-mobilen, 2005s egen iPhone. Veronica Mars är dessutom fullproppad med kända gästskådisar, än så länge har vi sett toppnamn som Paris Hilton, Michael Cera, Amanda Seyfried, Lucy Lawless och Alyson Hannigan.

Jag närmar mig slutet på säsong 2 och än så länge är jag väldigt nöjd med att jag lät mig övertalas att ge Veronica Mars en chans.

Inga kommentarer: